نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM)

توضیحات

انجام صادرات و فروش کالا در بازارهای خارجی و داخلی از ظرایف و حساسیت های خاصی برخوردار است، که عدم توجه به آن ها ممکن است سرمایه گذاری های انسانی و مالی را در این خصوص به هدر دهد. صادرات مانند هر کار تجاری دیگر نیازمند آینده نگری، برنامه ریزی، آشنایی با روش های علمی، تحرك لازم و جلب اعتماد خریداران خارجی است. این نرم افزار با هدف سهولت مدیریت و برنامه ریزی برای ثبت محصولات شرکت هابازاریابی ایجاد شده که در این راستا امکانات فراوانی در سامانه تعبیه شده است.این محصول ابزارى است براى جمع آورى اطلاعات محصولات به صورت یکپارچه و پویا براى سازمان هاى بزرگ که داراى چندین شرکت زیر مجموعه و محصولات متعدد هستند. همچنین امکان ثبت اطلاعات محصولات توسط هر یک از شرکت هاى زیرمجموعه و یا SBUهاى زیر مجموعه، به نحویکه فقط قادر به ثبت و مشاهده اطلاعات مربوط به خود باشند با رعایت حیطه بندى دسترسى به اطلاعات هر شرکت نیز وجود دارد.‎ نرم افزارهای ارتباط با مشتری بادرک وضعیت فعلی سازمان و برنامه ریزی برای آینده‌ به تحقق اهداف با سرعت و دقت بالا کمک می کنند این نرم افزار از طریق ذخیره اطلاعات و تغییرات آن ها نقش به سزایی در بهبود عملکرد بخش های گوناگون شرکت همانند واحد فروش,اتوماسیون های اداری ,بخش تحلیل اطلاعات و گزارش گیری و... را دارا می باشد.

امکانات

  • امکان ثبت قرارداد با ارز های مختلف بین المللی
  • امکان تولید کاتالوگ پویا از محصول
  • نمایش و مدیریت روند و مرحله قرارداد ها
اطلس محصولات

شامل محصولات ارايه شده است که کاربران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هر محصول به اشتراک می گذارند و همین طور شامل تمامی تعهدات جانبی محصول که لازم است همراه با محصول تحویل گردد، می شود

مدیریت پیگیری ها

در این ماژول روال فروش و تحویل محصول قابل مشاهده و مدیریت است، که به واسطه آن میتوان موعد تحویل، تعداد محصولات مقرر شده، ضریب تاخیر، مبلغ قابل پرداخت جریمه با ضریب های تعداد محصول و ضریب تاخیر، مبالغ پرداخت شده و .. را مشاهده و مدیریت نمود، که به موجب آن کاهش هزینه های زمانی و دانش دقیق از کالا ها و قرارداد ها، برای مدیران فراهم خواهد شد.

مولفه های مالی:

مولفه های مالی: شامل بخش های ارزی برای ذخیره سازی انواع واحد های ارزی مورد نیاز مانند دلار,یورو و .. و عوامل موثر مالی می باشد

تبلیغات

فعالیت های مرتبط با ترویج و تبلیغ شامل نمایشگاهها و هدایا و خدمات ارایه شده به مهمانان است که در جهت جذب مشتری انجام گرفته به کمک اطلاعات حاصل از این بخش می توان نحوه تبلیغ و بازدهی آن را مورد بررسی قرار داد

ارتباط با مشتری

کلیه فعالیت های انجام شده برای مشتری در این بخش قرار می گیرند مانند خدمات پس از فروش و مراکز آن,شکایات , درخواست های مشتریان و .. که میزان رضایت از محصول را می توان از این بخش بررسی نمود

اطلاعات پایه

در این ماژول کلیه اطلاعات پایه ای مربوط به محصول همانند ویژگی ,ویژگی های فنی ,امتیاز محصول ,کشور های خریدار و .. قرار دارد که با استفاده از این اطلاعات ویژگی های کیفی و کمی مورد نیاز محصول استخراج می شود

نتیجه گیری

به طور کلی هدف crm جذب مشتری وتقویت رابطه افراد سازمان با مشتری در جهت بهبود کیفیت ارتباط با مشتریان و سطح رضایت آن هااست

پیتر دراکر:هدف هر کسب و کاری،ایجاد و نگه داشتن مشتریان است